Тестовые задания по грамматике. Английский язык. 2 класс. Дополнительные задания по английскому языку 2 класс


Тренировочные задания для чтения по английскому языку 2 класс

АНГЛИЙСКИЕ БУКВЫ И ЗВУКИ

Задание 1. Назови английские буквы и напиши их парами:

A, F, d, B, e, C, f, g, a, b, с, D, E, G.

Задание 2. Напиши пропущенные буквы:

H__, I__, J__, K __, L___, M___, N__, O__, P__

Задание 3. Найди ошибку и напиши буквы правильно:

Aa, Bd, Cc, Db, Ee, Ff, Gg, Hn, Ij, Ji, Kk, Ll, Mm, Nh, Oo, Pp.

Задание 4. Напиши пропущенные буквы:

__h, __q, __r, __s, __t, __u, __v, __w, __z, __y

Задание 5. Напиши буквы в алфавитном порядке. Какие буквы пропущены?

Hh, Xx, Kk, Ss, Uu, Cc, Pp, Nn, Aa, Zz, Ee, Dd, Bb, Ff, Jj, Mm, Oo, Rr, Vv, Yy

Задание 6. Назови английские буквы:

W, q, l, Y, G, f, h, D, b, P, R, t, E, x, g, I, L, m, n, r, i, d, j, V, J, y, Q

Задание 7. Соедини буквы и звуки:

Bb Cc Dd Hh Ll Ss Zz Rr Pp Ff Kk

[b] [z] [s] [r] [k] [f] [d] [h] [l] [p]

Задание 8. Назови буквы, которые стоят не на своём месте:

Aa, Bb, Ss, Dd, Ff, Ee, Gg, Hh, Jj, Ii, Kk, Ll, Mm, Nn, Oo, Pp, Qq, Rr, Cc, Tt, Uu, Ww, Vv, Xx, Yy, Zz.

Задание 9. Напиши пропущенные буквы:

F___, ___g, ___ t, R ___, I ___, B ___, ___d, ___h, L ___, ___ m, N ___, J ___

Задание 10. Назови буквы и скажи, как они читаются в словах:

Aa - Ii, Bb – Dd, Cc – Ss, Gg – Jj, Ee – Uu, Ff - Tt, Hh – Nn, Pp – Rr, Vv - Ww

Задание 11. Обведи кружком гласные буквы:

1) a, r, g, k, u, c, s, q 2) d, t, f, e, x, p, v, i

3) w, z, o, j, v, e, y, h 4) r, p, I, f, a, n, b, r

Задание 12. Прочитай транскрипцию и напиши буквы:

1) [ei] ______ , [ai] ________ 6) [si:] _____, [ti:] _________

2) [əu] ______, [ es] ________ 7) [vi:] _____, [wai] ________

3) [ju:] ______, [a:] _________ 8) [kju:] ______, [ en] _______

4) [el] ______, [eit∫] ________ 9) [ zed] ______, [pi:] _______

5) [i:] ______, [bi:] ________ 10) [di:] ______, [eks] ________

УЧИМСЯ ЧИТАТЬ ПО-АНГЛИЙСКИ

Чтение гласных букв в открытом слоге

Задание 1. Прочитай рифмовку:

B – A – Bay B – E – B

B – I – Bitty – By B – O – Bo

Bitty – By – Bo B – U – Bu

Bitty – By – Bo Bu - Bu

Задание 2. Прочитай слова в абсолютно открытом слоге:

No, hi, we, so, he, my, spy, go, be, by, me, sky, try, fry.

Задание 3. Прочитай слова:

Aa name, take, cake, hate, snake, rain, train, paint, day, may

Ee he, we, see, need, feed, sweet, green, tree, tea, eat, read, Pete

Ii/ Yy I, hi, pie, tie, time, like, fine, five, nine, kite, my, fry, spy, try

Oo no, so, go, home, coat, open, stone, nose, close

Uu pupil, student, suit, tune.

После согласных l, r, j буква Uu читается [u:]:

blue, fruit, June.

Задание 4. Прочитай слова:

may, play, day, name, cake, take, hate, pain, train, rain, eat, tea, see, tree, we, he, need, feed, green, sweet, hi, fine, five, like, pie, tie, pupil, no, coat, home, by.

Задание 5. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

Snake, nine, green, fine, note, tree, read, five.

Задание 6. Напиши транскрипцию слов:

Go, name, like, five, he, hi, see, my, nine, no, Mike.

Задание 7. Прочитай предложения:

Hi! My name is Ike. Hi, Ike. Hi! My name is Jane. Hi, Jane.

Hi! My name is Jake. Hi, Jake. Hi! My name is Pete. Hi, Pete.

Hi! My name is Sue. Hi, Sue. Hi! My name is Flo. Hi, Flo.

Hello, Flo! Hello, Joe! Hello, Sue! Hello, Hube! Hello, Rube! Hello, Ike!

Задание 8. Прочитай слова

dome rope dose joke hole note hose tie die lie bike ripe hike dike

tide fine wipe mine mice like mite

pipe me be he see fee she mete gene feme tree tune duke dune pule puke dupe puce tule duty pupil

take hate made bane fame tale hake make lade fane tame hale male sale grape mace gave rage vane vale pace pave mage wane wale race rave wage wade lace poke bode bone pose tope

Чтение гласных букв в закрытом слоге

Задание 1. Прочитай слова:

Aa bad, bag, hat, cat, can, map, man, sand, flag, sad, dad, fat, rat, jam, ant

Ee rest, text, egg, send, hen, left, ten, pen, red, help, dress, leg, desk, bed

Ii it, is, bit, dig, slim, did, kid, tip, sit, skip, pink, big, milk, swim, ink

Oo fox, stop, got, hot, dog, boss, box, not, frog, job, on, cross, fog, lost

Uu must, trust, us, plus, bus, nut, but, run, jump, fun, mum, cup, jug

Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

Cat, dog, frog, fox, rat, hen, rabbit, ant.

Задание 3. Прочитай слова и подчеркни гласные в закрытом слоге:

Train, plan, plane, no, not, note, Kate, cat,

Задание 4. Прочитай слова

set pep pun cut ten net pup cup

sent pent punt sup hen mum man tan men hum ham pap twin hunt hap pant ton cog pod get hot cot got dug not hot dot sad bis kit mix bed nib bit mist bad bin miss rib rag rob run bred brit brat rod rut prep but brig gram dress flat nest plot plum

Задание 5. Прочитай и переведи предложения:

1. A cat is big. 6. Rex is a dog.

2. I am fine. 7. My Daddy is fine.

3. My Mummy is nice. 8. A snake is blue.

4. A frog is green. 9. A tree is green.

5. A flag is red. 10. A table is red.

Задание 6. Сравни чтение гласных букв в открытом и закрытом слоге:

Открытый слог take, name, paint, train, may, play, day, plane, hate, we, he, see, eat, read, need, feed, sweet, green, hi, pie, tie, time, fine, nine, like, my, try, fry, no, so, go, home, open, coat, pupil, student, suit, blue, fruit, June

Закрытый слог hat, lamp, cat, bad, bag, plan, apple, red, pen, desk, well, nest, help, ten, vest, milk, drink, zip, window, pin, dog, hot, stop, not, on, box, bus, must, trust, bus, cup, puppy

Задание 7. Прочитай слова:

take, can, paint, bad, may, cat, name, plan, plane, hate, hat, play, apple

we, red, eat, pen, see, desk, green, well, sweet, read, ten, tree, help

like, milk, pie, ill, fine, big, nine, little, tie, simple, drink, five, six

go, dog, home, hot, coat, no, not, open, student, must, pupil, bus, cup.

Задание 8. Прочитай имена:

Ann, Pat, Meg, Bess, Jill, Sam, Ken, Bill, Tom, John, Guss, Bob, Jane, Kate, Dave, Dan, Eve, Pete, Ike, Mike, Joe, Hube, Ned, Sue, Jake, Rube

Задание 9. Прочитай слова:

hate-hat, made-mad, glade-glad, meet-met, note-not, cube-cub, hope-hop

wine-win, fine-fin, file-fill, fate-fat, mate-mat, plane-plan, we-wet, weed-wed, tube-tub, reed-red, site-sit, ode-odd, pope-pop

Задание 10. Напиши транскрипцию слов:

Cat, jump, not, big, ten, hat, run, sing, red, six.

Задание 11. Прочитай словосочетания и перепиши их в тетрадь:

A yellow table, a green tree, a red bed, a big window, a white egg, a blue snake.

Задание 12. Прочитай слова и выпиши в тетрадь cначала числительные, а затем названия животных:

Text, net, frog, ten, nine, cat, red, fine, five, set, fox, six, snake, dog, seven, sun.

Задание 13. Обведи кружочком правильную транскрипцию выделенных гласных:

1) plate, skate, name [æ] [ai] [ei]

2) bad, and, Africa [æ] [ai] [ei]

3) five, like, fine [i] [ai] [ei]

4) ten, bed, hen [e] [i:] [ei]

5) Pete, meet, sea [i:] [e] [ei]

6) bus, but, cup [u] [ju:] [Λ]

Задание 12. Найди правильный звук к каждому слову:

1. Milk a) [æ]

2. Fly b) [Λ]

3. Nut c) [aı]

4. Tree d) [eı]

5. Flag e) [ı:]

6. Plate f) [ı]

Задание 13. Прочитай предложения:

Sam has got a fat rat and a bad cat.

Ten men have got ten pens and ten desks.

Ben has got a red pen. We have got a test. Ben helps me.

Tom has got a box and a fox.

He has got a bus, but he hasn’t got a gun.

I drink milk. I can swim, sing and swing.

Чтение гласных букв в третьем типе слога

Задание 1. Прочитай слова

ar car, far, park, mark, garden, arm, bark

or for, fork, form, storm, sport, morning, horse

После буквы w: work, word, world

er her, herb, verb, person

ir girl, bird, fir, first, birthday, skirt

ur turn, purse, curds, surname

Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

Сar, park, garden, sport, fork, form, work, her, verb, girl, bird, first, turn.

Задание 3. Прочитай слова:

take, plane, paint, can, cat, bad, name, play, car, park, garden, far, mark

see, green, eat, read, red, ten, pen, desk, well, her, herb, verb, person, go, no, home, coat, hot, dog, stop, for, form, storm, sport, fork, work, word

pupil, suit, student, blue, fruit, June, bus, nut, trust, turn, purse, surname

Задание 4. Прочитай и перепиши в тетрадь предложения:

A garden gnome is nice. A park is big. My apple is green. I like cakes.

Задание 5. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный значок [ei], [a:] или [æ]

Name sad tram arm park star back

Cat bag snake star rabbit bad game

Hat skate apple car man table cake

Jam take farm dark party smart stand

Can and brave date hand stamp late

Задание 6. Прочитай предложения:

Mark has got a car. It is dark. His car is in the park. Margo has got a farm and a garden. Perl has got a lot of herbs in her garden. Perl is a smart girl. I like sport.

Чтение буквы с

  1. Буква с чаще всего обозначает звук [k]:

can, cat, cup, coast, cake, case, car, cube, cub, uncle, carry, cabbage, cottage, cream, clean, club, cut, cute, strict, coffee, disco, close

  1. Буквосочетание ck всегда читается [k]:

back, black, socks, clock, luck, pack, packet, jacket

  1. Если после буквы с следуют гласные e, i, y, то она

читается [s]:

face, place, ice, nice, mice, pencil, juice, cinema, city, concert, December

Задание 1. Прочитайте слова

black, cat, clock, cup, car, pack, clean, sock, case, jacket, cream, luck, club, disco, October, city, nice, face, mice, cinema, ice, place, December, cycle

Задание 2. Прочитай предложения:

I like coffee. Lucy is in her place. Her place is nice. I can clean the car. I like my cat. My cat is clean. He can run. She can climb. A clown is nice.

Чтение буквосочетаний sh, ch

Задание 1. Прочитай слова

sh [ʃ] fish, dish, wish, fresh, shelf, she, sheet, shop, shut, brush, sheep, ship

ch [ʧ] chick, peach, cheap, chips, cheese, chess, bench, check, much, chimp

Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

Fish, she, shop, sheep, short, chick, chips, cheese.

Задание 3. Прочитай предложения и перепиши их в тетрадь:

I like fish. I like chips. A chick is yellow. My sandwich is big. A sheep is white.

Задание 4. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный знак [s], [ʃ] или [ʧ]

shall shed chop chum chill chat send shop shun chip sand sell spot shunt shift smack hack chick pluck check pack stack tick chuck beck shack stash brick chum neck lack back shelf chips rich

Чтение гласных букв в четвёртом типе слога

Задание 1. Прочитай слова

are care, share, hare, parents,

ere here, there, where

ire fire, tire, tired

ore more, bore, store, shore

ure pure, cure, sure

Задание 2. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

Hare, here, where, fire, more, sure.

Задание 3. Прочитай слова:

care, hare, share, parents, here, there, where, fire, tire, tired, more, bore, store, shore, pure, cure, sure, car, her, here, there, fir, fire, storm, store, purse

Задание 4. Прочитай слова

[a:] arm, art, ark, bar, mar, part, dark, tarn, mark, barn, nard

[eǝ] tare, hare, ware, fare, rare, pare, care, mare, bare, air, fair, pair

[o:] or, for, tore, bore, more, pore, sore, wore, tort, lorn, ford, torn, north

[ǝ:] firm, first, skirt, shirt, birth, pirn, wire, hire, mire, dire, entire

[ǝ:] her, fern, tern, perm, term, perk, kern, serve, fur, turn, curl, purse, durst, hurl

[iǝ] clear, dear, shear, peer, veer, beer, here, mere, beard, fear, hear

[ei] main, tail, paid, mail, pay, say, day, mail, pain, waist, rein, they

Задание 5. Прочитай предложения;

Please, speak to me. I don’t like cheap meat. He drinks tea near the sea. She likes to sit on the beach. I look at clean see.

Модальный глагол can

Задание 1. Прочитай предложения

I can play football. I can run like a dog. I can help Sam and Dan. I can paint well. I can see Tom. We can go home. He can ride a bike. She can swim well.

Задание 2. Прочитай предложения

Can he see well? Can he go home? Can Tom help you? Can I hope? Can you play football? Can you sing well? Can she swim well? Can the cat jump?

Задание 3. Прочитай предложения:

I can’t read well. He can’t swim. She can’t sing well. We can’t help you. I can’t jump. He can’t run well. She can’t play chess.

Задание 4. Прочитай предложения:

Can I see you? Yes, you can. Can Bob help Ann? Yes, he can.

Can you read? No, I can’t. Can I help you? No, you can’t.

Can she swim? Yes, she can. Can dogs fly? No, they can’t.

Задание 5. Прочитай и переведи предложения:

Dogs can run, but they can’t climb. Birds can fly, but they can’t swim. I can jump, but not very well. Fish can swim, but they can’t fly. Tom can dance, but not very well. Horses can run and jump very well. Ann and Bob can swim very well. She can swing, but not very well. He can play football very well.

Задание 6. Прочитай текст и напиши о том, что ты умеешь делать

What I Can Do

Hi! My name is Slava. I am a big boy. I am ten.

I can run and jump. I can swim and play football but I can’t ski or play tennis. I can run, jump and play football very well. But I can’t swim very well.

I like to run and play football very much. But I don’t like to swim or jump. I run and play football with my friends. We play football in the yard.

Задание 7. Прочитай слова и напиши рядом с каждым словом транскрипционный знак [i:], [e] или [ǝ:]

He pen we get bee her herm

Bed girl hen she me bird red

Turn meet text see well best leg

Send egg meat tree chess seven ten

Чтение буквосочетания –оо

Задание 1. Прочитай слова:

Kangaroo, look, book, bedroom, good, noon, football, food, too, footprints.

Задание 2. Прочитай словосочетания и перепиши их в тетрадь:

A good book, my nice bedroom, a big room, look at me, a big kangaroo.

Задание 3. Прочитай предложения.

A kangaroo can jump. My book is good. My bedroom is big. My favourite food is pizza. His favourite food is chips. Her favourite food is chips too. Look at me! I can climb a tree.

Задание 4. Прочитай слова

been heed need sheet deed keel creep peel keep keen creel meek teem cheek teen wool look took soot good crook boot hoot pool room moon loom proof drool dream mean bean beach creak team weak cheap team weak cheap meat peal

Задание 5. Прочитай слова

[au] owl, cow, now, down, flower, how, towel, power

[ou] show, low, fellow, sown, bowl, lowly

[oi] oil, soil, spoil, toil, boil, joy, boy, enjoy, toy

[o:] all, tall, also, ball, wall, football, call, hall, small

Буква у – особая гласная

  1. В начале слова буква у обозначает согласный звук [j]:

yes, you, your, yard, young, yet, yellow

Задание 1. Прочитай словосочетания:

a bad year, a good year, many years, five years, six years, nine years, a young man, a young girl, young people, young children

Задание 2. Прочитай предложения:

Your yard is green. Your yard is large. I like to play in the yard. Young people play tennis in the yard. This man is young and strong. Give me a yellow cup. My jacket is yellow. Yegor is five. Yura is six years old. How old is Yasha? He is nine years old. Yana and Yelena play in the yard. Semyon and Tanya live in Yalta. Ilya and Tolya cycle in the yard.

  1. Буква у в открытом слоге читается [ai]:

my, sky, fly, try, fry, dry, cry, why, shy, type, style.

  1. Буква у в закрытом слоге читается [i]: system, symbol, gym

Задание 3. Прочитай слова:

yard, my, Yegor, cry, type, yellow, shy, system, fry, young, year, yet, buy, why, style, symbol, Yulya, dry, try, fly, gym, Olympic.

  1. Буквосочетания ay, ey обозначают дифтонг [ei]:

they, may, day, play, pay, say, way, away, stay, grey

  1. Буквосочетание оу обозначает дифтонг [oi]:

boy, toy, enjoy, Floy, Roy.

Задание 5. Прочитай слова:

my, fly, sky, cry, dry, try, why, type, style, buy, guy, may, day, pay, play, say, way, stay, grey, boy, toy, joy, enjoy, Roy, system, Olympic, shy, symbol.

В конце многосложных слов буква у читается как [i]:

carry, happy, berry, sorry, hurry, hungry, baby, lady, lazy, crazy, marry, merry, very, every, duty, story, only

Задание 6. Прочитай предложения

The lady lives in a big city. Her baby is very nice. It’s a merry story. We enjoy every happy day. I am not lazy. Only you can help me.

Задание 7. Прочитай слова и поставь рядом с каждым словом транскрипционный знак [i], [ai] или [ǝ:]

I big bird bike fly six ice

Hi smile his pig drink city by

Time sky ride time slim try baby

Like fix girl pretty film sing lady

Задание 8. Прочитай и переведи текст

My Toys

Hi! My name is Denis. I am ten. I have got many toys. I’ve got three balls, six cars, two cats and one dog.

My balls are green, red and yellow. They are in the box. The box is in my room. I have got many cars: big and little, black, blue, grey, brown and white. They are on the shelf. My cats are grey. They are nice. They are on my desk. I like to play with my toys.

Чтение буквосочетания th (звонкий межзубный звук)

Буквосочетание th обозначает звонкий межзубный звук [ð]:

they, them, this, that, mother, father, brother, together, grandmother, grandfather, then, that, clothes, with, weather

Задание 1. Прочитай слова с неопределённым артиклем:

a day, a play, a tale, a name, a cake, a train, a tail, a pie, a pupil, a student, a green tree, a fine sweet, a blue sea, a fine tale, a green coat, a blue suit

Задание 2. Прочитай слова с определённым артиклем:

the name, the tale, the day, the play, the tail, the train, the time, the tie, the pie, the tree, the tea, the sea, the home, the coat, the pupil, the student, the suit, the fruit, the fine pie, the sweet tea, the blue coat, the green fruit

Задание 3. Прочитай предложения:

I have got a mother and a father. My grandmother can sing English songs. I like to play with my brother. My brother likes coffee with milk. My mother drinks tea. My mother can play the piano.

Задание 4. Прочитай словосочетания:

this man, this baby, this lady, this day, that girl, that teacher, that game, that rose, this cat, that bed, this chair, that radio, this ship, that chicken

Задание 5. Прочитай предложения:

This is a cat. That is a dog. This is my mother. That is my father. This is his brother. That is her sister. The weather is good. The moon is on the sky.

Чтение буквосочетания th (глухой звук)

Буквосочетание th может обозначать глухой межзубный звук []:

thick, thin, think, thing, thank, tooth, teeth

Задание 1. Прочитай слова и перепиши их в тетрадь:

This, that, with, they, there, mother, brother, father, thin, thick, thank.

Задание 2. Прочитай предложения:

Let me think. Thank you! I see three trees. The bird is in the tree. That girl is my sister. The girl is thin. She is my mother.

Чтение буквосочетаний ng, nk. Суффикс -ing

  1. Буквосочетание ng читается как один звук [η]:

sing, spring, bring, long, song, strong, hang, morning, evening, swing.

Задание 1. Прочитай предложения:

Good morning, Ike! Good evening, Eng! We play in the morning. They read in the evening. Spring is a fine season. Birds sing in spring. Spring brings rain. Please, bring me a ring. Bring a cup of strong tea. We swing in spring.

Задание 2. Прочитай предложения.

It’s evening. The evening is fine. The day is long. Eng can’t sing. Bring him strong tea. A king likes to sing a song. He likes swimming and skating too. So he is very fit and strong.

Чтение буквы g

  1. Буква g чаще всего обозначает звук [ g ]:

green, game, glad, gas, go, big, bag, garden, dog, good

II. Если буква g стоит перед гласными e, i, y, то обозначает звук [d3]:

age, page, cage, stage, agent, large, orange

Исключения: give, girl, get, gift, begin

Задание 1. Прочитай слова

game, page, sing, gym, long, age, bring, stage, green, garden, glad, orange, bag, get, gift, give, large, girl, begin, flag

Задание 2. Прочитай и переведи текст

My Friend

Hello, boys and girls! I am Anton. I am a pupil. I have a friend. His name is Sasha. Sasha is ten. He is a pupil too. He is my classmates.

Sasha is a tall boy. His hair is dark and short. He has grey eyes. He has blue jeans and brown T-shirt on. He has black boots. He has no cap on. He has a ball in his hands.

Sasha can sing songs very well. But he can’t ride a bike. He likes to read.

We like to play football and to play computer games. We are good friends.

Задание 3. Обведи кружком правильную транскрипцию выделенных согласных

1) cat, cow, crocodile [k] [s]

2) black, duck, clock [sk] [k]

3) cherry, children, bench [∫] [t∫]

4) ship, fish, sheep [∫] [t∫]

5) sing, spring, song [ng] [η]

Задание 4. Прочитай текст и ответь на вопросы

My name is Alex. I am a pupil. I am nine. I like to read books. I like to play football and volleyball. I do not like to play tennis. I have got a sister. Her name is Sally. Sally likes to sing songs. My sister and I like to paint.

  1. Who is nine? Alex Sally

  2. Who reads books? Alex Sally

  3. Who likes to sing? Alex Sally

  4. Who likes to paint? Alex Sally

Задание 5. Прочитай текст и выбери правильный ответ

Hello! My name is Dick. I am five. I do not go to school. I have got many toys. I have got a teddy bear. It is big and brown. I have got four cars. They are white and blue. I have got a robot and two planes. I have not got dolls but I have got three balls. I like my toys.

  1. Dick has got ____________. many friends / many toys

  2. He has got a brown __________. teddy bear / car

  3. He has got four ____________. balls / cars

  4. Dick has got one ___________. robot / plane

  5. He has not got a ____________. ball / doll

Задание 6. Прочитай предложения

I have got a pet. It is a cat. Its name is Fat. It has got a funny nose. My cat likes milk. It cat climb and jump. My cat is clever and cute. I love my cat!

Mike has got a dog.

Dear Friends! Now you can read English well. You know many new English words. You can read English poems and rhymes. I hope you love English!

infourok.ru

Упражнения по английскому языку 2 класс.

В данной статье вы найдете подборку разных упражнений для 2 класса. Вы обязательно найдете среди данных упражнений те, которые будут полезны вашему ребенку или классу. В конце статьи к упражнениям прилагаются ответы.

Вероятно, второклассникам также будут полезны

Упражнения для 2 класса (содержание)

Грамматические упражнения для 2 класса

Упражнение 1. Вставьте am / is /are. (Повторить употребление глагола to be)

  1. My cat _____ black and white.
  2. Grass _____ green.
  3. They _______ happy.
  4. Grandma _____ here.
  5. A horse ______ an animal.
  6. Ice-cream _______ cold.

Упражнение 2. Вставьте a / an. (Повторить употребление артикля)

  1. Nick has ______ big nose.
  2. Neil has ______ dog.
  3. Let’s read _____ English story.
  4. I got ______ umbrella for my birthday.
  5. France is ______ country.
  6. He is ______ boy.
  7. She is _______ Australian girl.
  8. It is ______ easy book.

Упражнение 3. Вставьте have / has (Больше упражнений на have / has)

  1. I _____ a nice family.
  2. ______ you got a sister?
  3. Dad ______ a brother.
  4. Mom _____ a sister.
  5. An elephant ______ four legs.
  6. A giraffe ______ a long neck.
  7. My uncle ______ no money.
  8. The teacher _____ a red pencil.

Упражнение 4. Напишите верное местоимение. (Повторить личные местоимения)

  1. (Pete) ______________ likes Coca-Cola.
  2. (My parents) ______________ like tea.
  3. (My brother) ______________ like milk.
  4. (My sister) __________ is watching TV.
  5. (My teacher) __________ drives to school every day.

Упражнение 5. Вставьте s/es? Чтобы образовать множественное число. (Повторить образование множественного числа)

  1. Ted has a lot of ball
  2. Do you like to read book____?
  3. I like cat
  4. He has four lamp____ in his room.
  5. Can you take the two glass____ ?
  6. I have lost my key_____.
  7. My sister doesn’t like snake_____.
  8. Do you want bacon and egg_____.
  9. Do you like peach______?

Упражнение 6. Fill in: can or can’t

  1. An elephant ____ jump.
  2. A bear _______ go.
  3. A fish ________swim.
  4. A dog ________fly.
  5. A cow _______sleep.
  6. I _______see.

Лексические упражнения для 2 класса

Упражнение 1. Соедините вопросы и ответы на них.

1.       What’s your name?

2.       How old are you?

3.       How tall are you?

4.       How are you?

5.       What have you got?

6.       Can you fly?

7.       What color do you like?

8.       What food do you like?

9.       What toys do you like?

10.   What drinks do you like?

11.   What can you do?

12.   Can you jump?

A.      I like potatoes and fish.

B.      I’m 1 meter 29 centimetres.

C.      I’m fine thanks

D.      I like lemonade

E.       I like cars and robots.

F.       I’m 8 years old.

G.      I’ve got a red bike.

H.      I can speak English!

I.         My name is Kate.

J.        No, I can’t.

K.       I like orange.

L.       Yes, I can!

Упражнение 2. Назовите.

  1. 3 things in your school bag
  2. 3 things you like to do
  3. 3 foods you like
  4. 3 animals
  5. 3 colors

Упражнение 3. Choose a color:

Red, orange, purple, yellow, blue, pink, white, green, black, brown

 

  1. A frog is___________.
  2. A penguin is ___________ and ___________.
  3. A banana is___________.
  4. An apple is ___________.
  5. Grapes are___________.
  6. A sheep is___________.
  7. A pig is___________.
  8. An orange is___________.
  9. Eyes are ___________ or___________

Упражнения на правописание для 2 класса.

Упражнение 1. Can you spell the COLORS? Вставьте пропущенные гласные.

  1. R __ D
  2. Y __ L L __ W
  3. G R __ __ N
  4. B L __ C K
  5. B R __ W N
  6. G R __ __
  7. W H __ T __
  8. B L __ E

Упражнение 2. Can you spell NUMBERS? Вставьте пропущенные гласные.

  1. __ N __
  2. T W __
  3. T H R __ __
  4. F __ __ R
  5. F __ V __
  6. S __ X
  7. S __ V __ N
  8. __ __ G H T
  9. N __ N __
  10. T __ N

Упражнение 3. Do the maths. Решите примеры. Запишите ответы словами. (Счет до 20)

  1. Eleven + two =
  2. Nine + ten =
  3. Seven + five =
  4. Fourteen + six =
  5. Fifteen + four =

Ответы к упражнениям для 2 класса.

ГРАММАТИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯ.

Упражнение 1. 1 is, 2 is, 4 are, 5 is, 6 is

Упражнение 2. 1 a, 2 a, 3 an, 4 an, 5 a, 6 a, 7 an, 8 an

Упражнение 3. 1 have, 2 have, 3 has, 4 has, 5 has, 6 has, 7 has, 8 has

Упражнение 4. 1 he, 2 they, 3 he, 4 she, 5 he или she

Упражнение 5. 1 balls, 2 books, 3 cats, 4 lamps, 5 glasses, 6 keys, 7 snakes, 8 eggs, 9 peaches

Упражнение 6. 1 can’t, 2 can, 3 can, 4 can’t, 5 can, 6 can

ЛЕКСИЧЕСКИЕ УПРАЖНЕНИЯУпражнение 1. 1 — I; 2- F; 3- B; 4 – C; 5 – G; 6 – J; 7 – K; 8 – A; 9 – E; 10 – D; 11 – H; 12 — L

Упражнение 2.

Примерные ответы:

1 pen, pencil, book

2 jump, run, play

3 pizza, potatoes, meat

4 cat, dog, monkey

5 red, black, white

Упражнение 3. Ответы ребенка могут несколько отличаться. Даны примерные.

1 green; 2 black / white; 3 yellow; 4 red, 5 purple, 6 white; 7 pink, 8 orange, 9 blue / green

УПРАЖНЕНИЯ НА ПРАВОПИСАНИЕ

Упражнение 1.

  1. R E D
  2. Y E L L O W
  3. G R E E N
  4. B L A C K
  5. B R O W N
  6. G R E Y / G R A Y
  7. W H I T E
  8. B L U E

Упражнение 2.

  1. O N E
  2. T W O
  3. T H R E E
  4. F O U R
  5. F I V E
  6. S I X
  7. S E V E N
  8. E I G H T
  9. N I N E
  10. T E N

Упражнение 3.

1 thirteen; 2 nineteen; 3 twelve; 4 twenty; 5 nineteen;

Надеюсь, вам понравились эти упражнения по английскому языку для 2 класса.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com

Итоговая работа по английскому языку за курс 2 к

ИТОГОВАЯ РАБОТА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ЗА КУРС 2 КЛАССА

Автор:

Габдрахманова Венера Альбертовна

учитель английского языка

ГБОУ «Васильевская КШИ им. Героя Советского Союза Николая Волостнова» пгт. Васильево Зеленодольского

муниципального района Республики Татарстан

Предмет: английский язык, 2 класс

УМК: «Enjoy English» Биболетова М.З.

Пояснительная записка к

итоговой работе по английскому языку

за курс  2 класса

Данное итоговое задание предназначено для учащихся 2 класса, занимающихся по УМК «Enjoy English” Биболетовой М.З.. Задания составлены в соответствии с материалом учебника и действующей программой начального общего образования по иностранным языкам (английский язык) с учетом стандартов второго поколения.

Данная работа проводится в конце учебного года как итоговая за курс 2 -го класса с часовой нагрузкой два часа в неделю.

1. Цель проверки:

Определить уровень сформированности лексико-грамматических навыков обучающихся по изученным темам.

Выявить элементы содержания, вызывающие наибольшие затруднения.

Время тестирования – 40 минут.

2. Документы, определяющие содержание  работы.

Итоговая работа составлена на основе Контрольно-измерительных материалов. Английский язык: 2 класс / Сост. Г.Г. Кулинич. – 2-е изд., перераб.- М.: ВАКО, 2011. – 64с.

3.Структура работы.

Данная работа на знание лексико-грамматического материала, составленная в 2-х вариантах,  содержит 7 заданий разного уровня: правила чтения, образование множественного числа существительных, структура английского предложения, составить слова, вставить необходимый глагол, ответить на вопросы. К работе прилагаются ключи и критерии оценок. Знание лексики и грамматики по темам оценивается по бальной системе. Максимальное количество баллов – 30.

Материалы для самостоятельной подготовки обучающихся к итоговой контрольной работе за курс 2 класса по английскому языку

Лексический минимум. Enjoy English, 2 класс, Биболетова М.З.

Слово

Транскрипция

Перевод

Numeral

['njuːmərəl]

числительное

1

one

[wAn]

один

2

two

[tH]

два

3

three

[TrJ]

три

4

four

[fL]

четыре

5

five

[faIv]

пять

6

six

[sIks]

шесть

7

seven

[sevn]

семь

8

eight

[eIt]

восемь

9

nine

[naIn]

девять

10

ten

[ten]

десять

an animal

['ænɪməl]

животное

11

a cat

[kæt]

кот, кошка

12

a dog

[dɔg]

собака, пёс

13

a fox

[fɔks]

лиса

14

a tiger

['taɪgə]

тигр

15

an elephant

['elɪfənt]

слон

16

a crocodile

['krɔkədaɪl]

крокодил

17

a lion

['laɪən]

лев

18

a monkey

['mʌŋkɪ]

обезьяна

19

a fish

[fɪʃ]

рыба

20

a parrot

['pærət]

попугай

21

a cockerel

['kɔkərəl]

петух

22

a rabbit

['ræbɪt]

кролик

23

a hen

[hen]

курица

24

a pig

[pɪg]

поросёнок

25

a frog

[frɔg]

лягушка

26

a bear

[beə]

медведь

the verbs of motion

[´vWbz Ov ˏmouSn]

глаголы движения

27

to run

[rʌn]

бегать

28

to jump

[ʤʌmp]

прыгать

29

to skip

[skɪp]

скакать; бежать вприпрыжку

30

to swim

[swɪm]

плавать

31

to fly

[´flaɪ]

летать

32

to sit

[sɪt]

сидеть

33

to walk

[wɔːk]

гулять

34

to dance

[dɑːns]

танцевать

35

to sing

[sɪŋ]

петь

36

to write

[´raɪt]

писáть

37

to read

[riːd]

читать

38

to draw

[drɔː]

рисовать

39

to count

[´kaunt]

считать

40

to play

[´pleɪ]

играть

41

to live

[lɪv]

жить

42

to touch

[tʌʧ]

трогать, прикасаться

43

to see

[siː]

видеть

44

to smell

[smel]

пахнуть

school supplies

['skuːl sə'plaɪz]

школьные принадлежности

45

a pen

[pen]

ручка

46

a pencil

['pensəl]

карандаш

47

a pencil box

['pensəl bɔks]

пенал

48

a ruler

['ruːlə]

линейка

49

a bag

[bæg]

портфель, сумка

50

a rubber

['rʌbə]

ластик

51

a book

[buk]

книга

52

a textbook

['tekstbuk]

учебник

53

a workbook

['wWkbuk]

рабочая тетрадь

54

an exercise book

['eksəsaɪz buk]

тетрадь для упражнений

colour

['kʌlə]

цвет

55

red

[red]

красный

56

blue

[bluː]

голубой, синий

57

green

[griːn]

зелёный

58

yellow

['jeləu]

жёлтый

59

orange

['ɔrɪnʤ]

оранжевый

60

black

[blæk]

чёрный

61

white

['waɪt]

белый

62

brown

['braun]

коричневый

63

pink

[pɪŋk]

розовый

family

['fæməlɪ]

семья

64

a mother

['mʌðə]

мама

65

a father

['fɑːðə]

папа

66

a sister

['sɪstə]

сестра

67

a brother

['brʌðə]

брат

68

a grandmother

['grænˌmʌðə]

бабушка

69

a grandfather

['grænˌfɑːðə]

дедушка

sports

[spɔːts]

виды спорта

70

football

['futbɔːl]

футбол

71

hockey

['hɔkɪ]

хоккей

72

basketball

['bɑːskɪtbɔːl]

баскетбол

73

tennis

['tenɪs]

теннис

74

table tennis

['teɪbl ˏtenɪs]

настольный теннис

75

badminton

['bædmɪntən]

бадминтон

76

chess

[ʧes]

шахматы

a place of living

['pleɪs ɔvˏlɪvɪŋ]

место, где живут

77

a house

[haus]

дом

78

a farm

[fɑːm]

ферма

79

a forest

['fɔrɪst]

лес

80

a zoo

[zuː]

зоопарк

the description of a person

[dɪ'skrɪpʃn ɔv ə ˏpWsən]

описание человека

81

slim

[slɪm]

стройный, худой

82

big

[bɪg]

большой

83

fat

[fæt]

толстый, упитанный

84

merry

['merɪ]

весёлый, радостный

85

sad

[sæd]

грустный, печальный

86

good

[gud]

хороший

87

bad

[bæd]

плохой

88

brave

[breɪv]

смелый, храбрый

89

pretty

['prɪtɪ]

милый, прелестный, приятный

90

smart

[smɑːt]

умный, сообразительный

91

lazy

['leɪzɪ]

ленивый

92

shy

[ʃaɪ]

застенчивый, робкий, стеснительный

parts of body

[pɑːts ɔv ˏbɔdɪ]

части тела

93

a finger

['fɪŋgə]

палец (на руке)

94

a toe

[tou]  

палец ноги

95

an eye

[aɪ]

глаз

96

an ear

[ɪə]

ухо

97

a mouth

[mauθ]

рот

98

a nose

[nəuz]

нос

99

a head

[hed]

голова

100

a knee

[niː]

колено

действующее лицо

101

I

[aɪ]

Я

102

you

[juː]

ты, вы, тебя, тебе; вами, вас, вам

103

he

[hiː]

он (об одушевлённых предметах)

104

she

[ʃiː]

она (об одушевлённых предметах)

105

it

[ɪt]

он, она, оно (о неодушевлённых предметах)

106

we

[wiː]

мы

107

they

[ðeɪ]

они

108

his

[hɪz]

его, свой

109

her

[hW]

её, ей

Речевые образцы:

Hello! Hi!

Здравствуйте!

Good morning!

Доброе утро!

Goodbye!

До свидания!

My name is…

Меня зовут…

What is your name?

Как тебя зовут?

I am…

Я - … (называется имя/возраст/какой человек)

How old are you?

Сколько тебе лет?

Who are you?

Кто ты?

Can you..? – Yes, I can./No, I cannot/can’t

Ты умеешь…? – Да, умею./ Нет, не умею

His/Her name is…

Его/её зовут…

He/She can/can’t…

Он/она не умеет…

Run, please! – Fine!

Беги, пожалуйста! – Молодец!

Well done! OK!

Молодец, умница! Хорошо!

Thank you.

Спасибо.

I have got…

У меня есть…

Have you got..? – Yes, I have./No, I have not/haven’t

У тебя есть…? – Да, есть./ Нет, у меня нет.

He/She has got a …

У него/ у неё есть …

He/She hasn’t got a …

У него/ у неё нет…

Let’s..! – OK.

Давай…! – Хорошо.

Let’s… together!

Давай… вместе!

Happy New Year!

С новым годом!

Where do you live?

Где ты живёшь?

I live… (in the house/on the farm/in the forest/in the zoo)

Я живу ( в доме/на ферме/в лесу/в зоопарке_

He lives…

Он живёт …

He/She is…

Он/она … (называется имя/возраст/какой человек)

He/She isn’t…

Он/она не …

Is he/she..? – Yes, he/she is./No, he/she isn’t.

Он/она…? – Да, он/она…/Нет, он/она не…

Are you..?

Ты…? (называется имя/возраст/какой человек)

Итоговая работа по английскому языку за курс 2 класса

Вариант 1

  1. Подчеркни гласные буквы, которые читаются также, как произносятся в алфавите.

  1. he 4) take

  2. and 5) music

  3. hello 6) big

4 балла

  1. Какое слово во множественном числе написано неправильно?

  1. hens 3) names

2) bees 4) foxs

1 балл

  1. Составь из слов предложение.

a / I / fat / have / got / cat

_________________________________________________________

1 балл

  1. Подчеркни в цепочке из слов 4 «спортивных» глагола

liverunsingswimhelpjumpthinkskate

4 балла

  1. Составь из букв знакомые слова.

  1. r b e v a (храбрый)

  2. b t r a i b (кролик)

  3. c b l k a (черный)

  4. e t n (десять)

  5. s n e o (нос)

5 баллов

  1. Вставь is, am, are.

  1. The rabbit ___________red.

  2. I _________fine.

  3. She ________ smart.

  4. You _________happy.

  5. They ________good pupils.     

5 баллов

  1. Ответь кратко на вопросы:

What is your name?____________________________

Can you sing well?____________________________

Are you a pupil?_______________________________

Can you ride a bike?___________________________

Have you got a parrot?___________________________

10 баллов

Итого: 30 баллов

Итоговая работа по английскому языку за курс 2 класса

Вариант 2

  1. Подчеркни гласные буквы, которые читаются также, как произносятся в алфавите.

1) take 4) like

2) big 5) hello

3) and 6) music

4 балла

  1. Какое слово во множественном числе написано неправильно?

  1. bees 3) boxs

2) names 4) hens

1 балл

  1. Составь из слов предложение.

have / got / mum / I / a / slim

_________________________________________________________

1 балл

  1. Подчеркни в цепочке из слов 4 «спортивных» глагола

helpjumpliverunthinkskatesingswim

4 балла

  1. Составь из букв знакомые слова.

  1. e r y m r (веселый)

  2. m k e n y o (обезьяна)

  3. d e r (красный)

  4. v e n s e (семь)

  5. c n e k (шея)

5 баллов

  1. Вставь is, am, are.

  1. The crocodile ___________green.

  2. I _________brave.

  3. He ________ shy.

  4. You _________fine.

  5. They ________good friends.     

5 баллов

  1. Ответь кратко на вопросы:

What is your name?____________________________

Can you swim well?____________________________

Are you a pupil?_______________________________

Can you fly?___________________________

Have you got a dog?___________________________

10 баллов

Итого: 30 баллов

Инструктаж для учащихся:

Познакомить учащихся с целью итоговой работы и технологией её выполнения. Работа выполняется индивидуально на отдельном листе. Время выполнения работы – 40 минут. При выполнении итоговой работы не разрешается пользоваться англо-русским словарём.

Итоговая работа оценивается в соответствии со шкалой оценок.

Критерии оценивания:

Задания 1, 4 оцениваются в 4 балла.

Задания 2-3 оцениваются в 1 балл каждое.

Задание 5-6 оцениваются в 5 баллов.

Задание 7 оценивается в 10 баллов, каждый правильный ответ на вопрос в 2 балла. Если в кратком ответе сделана орфографическая ошибка, ответ считается неверным. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.

Всего за работу:

Максимум – 30 баллов

30-27 баллa – «5» Excellent

26-21 баллов – «4» Good

20-15 баллов – «3» Fair

14 и меньше – «2» Poor

Список использованной литературы:

  1. Контрольно-измерительные материалы. Английский язык: 2 класс / Сост. Г.Г. Кулинич. – 2-е изд., перераб.- М.: ВАКО, 2011. – 64с.

  2. Английский язык в таблицах и правилах. 1, 2, 3 классы / Авт. – сост. К.А. Тананушко. – М.:ООО «Издательство АСТ», Минск: Харвест, 2010. – 96с. – (Солнышко).

infourok.ru

Упражнения по английскому языку для 2-го класса

С несколькими правильными

Посмотри на картинку и выбери правильные варианты

  • АThe cat is under the window
  • БThe flowers are in the vase
  • ВThe cat is on the table
  • ГThe cat is under the table
  • ДThe jug is at the window
  • ЕThe vase is on the table
  • ЖThe jug is at the vase
Показать правильный ответ #13306
  • Грамматика
  • Предлоги места

testonik.net

Английский. Тесты по чтению для 2 класса.

Сегодня предлагаю вам подборку разноплановых тестов для чтения для 2-го класса. Тесты не сложные. Их можно использовать как для развития навыков чтения в начальной школе, так и для проверки этих самых навыков во 2 классе. При выполнении заданий во 2-м классе тексты у учащихся не забираются.  Если вы используете данный материал в 3-м классе. После 5-10 минут ознакомления текст можно забрать и выдать бланки с заданиями.

Reading tests для второго класса.

Тест по чтению для 2 класса. #1.

Тема: about myself, pets

Прочитай текст и выполни задания к нему.

I’m Greg. I’m nine. I have got a nice red cat. It can jump and run. But I haven’t got a dog, and I’m sad. This is Rob. He is three. He has got a little yellow fish. The fish is nice. It can swim. Rob is happy. This is Jillian. She has got four little kittens. Jillian is happy, too.

Задания к тексту.

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

Greg, sad, snake, nice, Ann, jump, apple, nine, funny

Ex.2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. Greg has got а                               a) little white kitten b) nice red cat c) little red fish
  2. It can .                                             a) jump b) swim c) run
  3. Rob is .                                           a) nine b) five c) three    d) seven
  4. Ron has got                                  a) nice little kitten b) big black cat c) little yellow fish
  5. Jillian has got                              a) three little kittens b) a nice little kitten  c) four little kittens

Ex.3. Ответь на вопросы. Дай краткие ответы в соответствии с текстом.

Образец: Is Greg nine? — Yes, he is.

  1. Has Greg got a nice black cat? ____________________
  2. Is Greg happy? ____________________
  3. Is the fish big and green? ____________________

 

Тест по чтению для 2 класса. #2.

Тема: about myself, pets

Прочитай текст и выполни задания к нему.

This is Anna. She is little. She is five. Anna has got a cat. It is a big cat. This is Katrin. She is little, too. She is six. She has got a chick. It’s a nice chick. This is Jackie. He isn’t little. He is big. He is nine. He has got a kitten. It is a funny little kitten.

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

Five, nice, Jill, little, six, kitten, seven, Jackie, funny

Ex.2. Впиши пропущенные буквы.

C_t, f_t, kit_en, chi_k, b_g.

Ex.3. Подбери к русским словам английские слова из текста.

у Ани есть _____________

смешной _____________

цыплёнок_____________

толстый _____________         

красивый _____________      

Ex.4. Выбери и обведи номера предложений, которые есть в тексте.

  1. Anna has got a cat.
  2. It’s a big fat cat.
  3. Katrin is little, too.
  4. Katrin has got a kitten.
  5. Jackie has got a kitten.
  6. It’s a funny little kitten.
  7. Составь рассказ о Кате по образцу.

This is Mary. Mary is big. She is nine. Mary has got a chick. It’s a nice little chick.

Текст для чтения по английскому языку для 2 класса. #3.

Тема: животные, на ферме.

Farm animals

This is a dog. The dog is small. The dog is black. It says, «Woof-woof».

This is a cat. The cat is small. It is red. The cat says, «Mew-mew».

This is a pig. The pig is big. It is pink. The pig says, «Oink-oink».

This is a hen. The hen is little. The hen is red.

It says, «Cluck-cluck».  

This is a cow. The cow is big. It is brown. The cow says, «Moo-moo».

This is a duck. The duck is little. It says, «Quack-quack».             

This is a sheep. The sheep is white. It is big. It says, «Bah-bah».

Ex.1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

The dog, the cat, the pig, the hen, the cow, the duck, the wolf, a farmer

Ex.2. Впиши буквы.

C_w, h_n, d_g, p_g, c_t.

Ex.3. Дополни предложения, подбирая слова  big или little

  1. The pig and the cow are ______.
  2. The cat and the dog are _______.
  3. The hen and the duck are _______.

Ex.4. Переведи на английский.

  • Ферма — _______,
  • Розовый — _______,
  • Белый — _______,
  • Маленький —

Ex.5. Oтгадай загадки.

It is big. It is brown. It says “Moo-moo”. This is a _________.

It is little. It is yellow. It can swim. This is a _________.

It is big. It is pink. It says “Oink-oink”. This is a _________.

Надеюсь, вам понравились эти задания по чтению для 2-го класса.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com

Логическое задание по английскому языку 2 класс

Дистанционная олимпиада по английскому языку 2 класс

Рекомендуемое время выполнения заданий – 45 минут.

Уважаемые участники олимпиады, обращаем ваше внимание на то, что ответы можно вводить лишь используя латинские буквы (английскую раскладку клавиатуры), иначе компьютер засчитает вам неверный ответ!

1. (3 балла) Помоги Дженни собрать с дерева яблоки с буквами английского алфавита. Впиши в ответе заглавные буквы в алфавитном порядке, без пробелов, без кавычек и каких-либо знаков препинания. Например, ABDFK

Ответ: DFGNRVY

2. (3 балла) Посмотри внимательно, какие буквы английского алфавита сдул с листочков сильный осенний ветер? Впиши недостающие буквы в ответе (строго в алфавитном порядке!) без пробелов, без кавычек и каких-либо знаков препинания. Например, ABCD

Ответ: FGJKNQSTV

3. (3 балла) Соотнеси слова в лужицах внизу с соответствующей им транскрипцией в тучках вверху. Выбери правильный вариант ответа.

A) 1a, 2b, 3i, 4d, 5e, 6g, 7f, 8h, 9i

B) 1b, 2a, 3i, 4g, 5e, 6d, 7f, 8c, 9h

C) 1a, 2b, 3i, 4d, 5e, 6g, 7f, 8c, 9h

D) 1a, 2i, 3b, 4h, 5g, 6e, 7c, 8f, 9d

4. (4 балла) Сосчитай, сколько в осеннем лесу 1) белочек, 2) падающих листиков, 3) птиц, 4) зонтиков, 5) ежиков, 6) грибов. Выбери подходящий вариант ответа.

A) 1-too, 2-nine, 3-ten, 4-wan, 5-fore, 6-six

B) 1-two, 2-eight, 3-ten, 4-one, 5-four, 6-seven

C) 1-three, 2-seven, 3-eight, 4-wan, 5-four, 6-nine

D) 1-ten, 2-eight, 3-nine, 4-one, 5-for, 6-seven

5. (7 баллов) Какого цвета представлены овощи и фрукты на осенней ярмарке (1-белый, 2-красный, 3-зеленый, 4-синий, 5-коричневый, 6-оранжевый, 7-желтый)? В ответ запиши только необходимый цвет на английском языке без каких-либо знаков препинания!

1. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 1: ______________

2. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 2: ______________

3. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 3: ______________

4. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 4: ______________

5. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 5: ______________

6. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 6: ______________

7. yellow, brown, blue, white, orange, green, red Ответ 7: ______________

6. (4 балла) Внимательно рассмотри картинки и прочитай текст. Кому из ребят соответствует описание? Впиши в ответе имя одного из ребят без пробелов, без кавычек и каких-либо знаков препинания.

Ответ: __________________

7. (4 балла) Бетти встретила на улице разгуливающего под дождем Сэма. Какой ответ она получила на свой первый вопрос 1) и какой вопрос она ему задала потом 2)? Выбери правильный вариант отсутствующего вопроса (1) и ответа (2) из предложенных ниже.

1. a) I’m nine. b) I’m fine. c) I like pizza. d) I have got a pet.

2. a) Where do you live? b) Have you got an umbrella?

c) What’s your name? d) Can you play football?

8. (5 баллов) Выбери правильную форму глагола в каждом предложении.

9. (5 баллов) Какого слова нет в этой таблице? Запиши его в ответе без пробелов, без кавычек и каких-либо знаков препинания.

Ответ: ________________

10. (5 баллов) Разгадай ребус. Полученное слово впиши в ответе без пробелов, без кавычек и каких-либо знаков препинания.

Ответ: _________________________

Всего: 43 балла.

kopilkaurokov.ru

Тестовые задания по грамматике. Английский язык. 2 класс

Глагол «Have/Has got»

Вариант 1

Вариант 2

I. Вставьте глагол.

1.

They_________ six books.        I

6.

Ann _______a talented brother.

2.

He _______ a big house.

7.

Bob and Tom ______a kite.

3.

She_______a doll.

8.

My brother _______ a red hat.

4.

I_________ a bike.

9.

My sister_______ a lot of friends.

5.

It ________a nice ball.

10.

We  _______ six lessons a day.

II. Задайте вопросы.

1.

She has got a little sister.

6.

They have got a son.

2.

He has got a sister.

7.

We have got five bags.

3.

Jane has got a chair.

8.

Ann has got six lessons.

4.

The girls have got nine toys.

9.

They have got a lot of friends.

5.

Mr Grey has got a son.

10

Tom has got two pens.

III. Скажи, что это не так.

1.

They have got a son.

6.

She has got a little sister.

2.

We have got five bags.

7.

He has got a brother.

3.

She has got three lessons.

8.

Mary has got a big chair.

4.

They have got a lot of books.

9.

The girls have got nine apples.

5.

Tom has got two pencils.

10.

He has got a son.

IV. Обведите правильный вариант.

1.

I (have/has got) a big family.

6.

We (have/has) got two guitars.

2.

She (have/has) got a sister.

7.

They (have/has) got ten cats.

3.

Andrew and Harry (have/has) got a ball.

8.

(Have/Has) got he a friend?

4.

(Have/Has) he got a bike?

9.

You (have/has) got many bags.

5.

We (have/has) got rollerblades.

10.

He (have/has) got funny puppies.

VI.Напишите по-английски.

1.

У меня два карандаша.

6.

У них много книг.

2.

У них две гитары.

7.

У него есть машина.

3.

У нее много друзей.

8.

У нас есть кот.

4.

У меня есть брат.

9.

У нее пять ручек.

5.

У нас шесть уроков.

10.

У меня есть велосипед.

nsportal.ru