Контрольная работа по английскому языку для 3-го класса. Задания для 3 класса на английском


Карточки с заданиями по английскому языку для 3 класса

  1. Соедините слова с переводом.

Like

Cook

Swim

Watch

Drive

Play

Ride

Read

Играть

Кататься

Читать

Нравится(любить)

Готовить

Водить (машину)

Плавать

Смотреть

  1. Соедините слова с переводом.

Like

Cook

Swim

Watch

Drive

Play

Ride

Read

Играть

Кататься

Читать

Нравится(любить)

Готовить

Водить (машину)

Плавать

Смотреть

  1. Выберите верную форму глагола.

  1. Max like/likes football.

  2. Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.

  3. Alex swim/swims in the lake in summer.

  4. Sasha ride/rides his bike very well.

  5. We cook/cooks soup very well.

  1. Выберите верную форму глагола.

  1. Max like/likes football.

  2. Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.

  3. Alex swim/swims in the lake in summer.

  4. Sasha ride/rides his bike very well.

  5. We cook/cooks soup very well.

  1. Соедините слова с перводом.

What?

When?

Where?

Why?

Who?

Кто?

Где, Куда?

Что, Какой?

Когда?

Почему?

  1. Соедините слова с перводом.

What?

When?

Where?

Why?

Who?

Кто?

Где, Куда?

Что, Какой?

Когда?

Почему?

  1. Составьте вопросы. Помните про порядок слов!

  1. He/go/does/when/to school?

______________________________________________________________________________________________________

  1. When/have lunch/do/we?

______________________________________________________________________________________________________

  1. Ride/Jim/where/does/his bike?

______________________________________________________________________________________________________

  1. You/do/at school/meet/you?

______________________________________________________________________________________________________

  1. What games/to play/like/you/do?

______________________________________________________________________________________________________

  1. Составьте вопросы. Помните про порядок слов!

  1. He/go/does/when/to school?

______________________________________________________________________________________________________

  1. When/have lunch/do/we?

______________________________________________________________________________________________________

  1. Ride/Jim/where/does/his bike?

______________________________________________________________________________________________________

  1. You/do/at school/meet/you?

______________________________________________________________________________________________________

  1. What games/to play/like/you/do?

______________________________________________________________________________________________________

  1. Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!

  1. Когда ты ходишь в школу?

___________________________________________________

  1. Куда она идет после школы?

___________________________________________________

  1. В какие игры ты любишь играть?

What games ________________________________________

  1. Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)

___________________________________________________

  1. Где Том завтракает?

___________________________________________________

  1. Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!

  1. Когда ты ходишь в школу?

___________________________________________________

  1. Куда она идет после школы?

___________________________________________________

  1. В какие игры ты любишь играть?

What games ________________________________________

  1. Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)

___________________________________________________

  1. Где Том завтракает?

___________________________________________________

Глагол CAN

Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТ

Если мы что-то умеем, мы говорим CAN.

А если НЕ УМЕЕМ? __________________

  1. Переведи предложения на русский.

  1. I can ride a bike very well.

___________________________________________________

  1. She can swim but not very well.

___________________________________________________

  1. Oleg can’t speak English well.

___________________________________________________

  1. Can you read books?

___________________________________________________

  1. Can she ride a horse well?

___________________________________________________

  1. Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТ

  2. Если мы что-то умеем, мы говорим CAN.

А если НЕ УМЕЕМ? __________________

  1. Переведи предложения на русский.

  1. I can ride a bike very well.

___________________________________________________

  1. She can swim but not very well.

___________________________________________________

  1. Oleg can’t speak English well.

___________________________________________________

  1. Can you read books?

___________________________________________________

  1. Can she ride a horse well?

___________________________________________________

  1. Составьте вопросы.

  1. You/swim/can? __________________________________

  2. Drive/she/a car/can?______________________________

  3. Mary and May/cook/can?__________________________

  4. Can/Jack/ride a horse?_____________________________

  1. Составьте вопросы.

  1. You/swim/can? __________________________________

  2. Drive/she/a car/can?______________________________

  3. Mary and May/cook/can?__________________________

  4. Can/Jack/ride a horse?_____________________________

  1. Ответьте на вопросы о себе.

Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.

  1. Can you play football? - ____________________________

  2. Can you swim very well? - __________________________

  3. Can you drive a car? - _____________________________

  4. Can you speak French (по-французски)? - _____________

  1. Ответьте на вопросы о себе.

Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.

  1. Can you play football? - ____________________________

  2. Can you swim very well? - __________________________

  3. Can you drive a car? - _____________________________

  4. Can you speak French (по-французски)? - _____________

  1. Ответьте на вопросы про ребят.

Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.

Can Jim swim? (-) – No, he can’t.

  1. Can she play the piano? (+) - ________________________

  2. Can Olga cook well? (-) - ___________________________

  3. Can we drive a car? (-) - ___________________________

  4. Can Pasha sing? (+)- _______________________________

  5. Can they read English books? (+) - ___________________

  1. Ответьте на вопросы про ребят.

Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.

Can Jim swim? (-) – No, he can’t.

  1. Can she play the piano? (+) - ________________________

  2. Can Olga cook well? (-) - ___________________________

  3. Can we drive a car? (-) - ___________________________

  4. Can Pasha sing? (+)- _______________________________

  5. Can they read English books? (+) - ___________________

Напишите, какое действие изображено на картинке.

- __________________________________

- __________________________________

- __________________________________

- __________________________________

- _________________________________

- _________________________________

- _(учить собаку прыгать)__________________

- _________________________________

-_________________________________

- _________________________________

Напишите, какое действие изображено на картинке.

- __________________________________

- ___________________________________

- __________________________________

- __________________________________

- __________________________________

- ___________________________________

- _________________________________

- __________________________________

- __________________________________

- _________________________________

infourok.ru

Английский.Тесты по чтению для 3 класса.

Предлагаю Вам подборку заданий по чтению для третьего класса. Данные тексты очень простые и служат, скорее, не для проверки знаний, а для их отработки. При выполнении заданий во 3-м классе тексты раздаются учащимся на 10 минут. При составлении тестов для чтения использовался лексический минимум, соответствующий словарному запасу учащихся 3 класса.  

Тест по чтению для 3 класса. #1.

Тема: family.

This is Rose. She's ten. She has got a big family. Rose has got a dad, a mum, two sisters, two brothers, a granny and a grandad. This is her dad. His name is Sam. This is her mum. Her name is Liz. These are her sisters. Their names are Pam and Lolly. These are her brothers. Their names are Tim and Bim. This is her granny. Her name is Susie. This is her grandad. His name is Tom.

Задания к тексту 1.

Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.

  • десять —
  • семья —
  • дедушка —
  • бабушка —
  • сестры —

Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. She has got а …
  2. Rose has got a dad, a mum, two…
  3. This is her mum. Her…
  4. These are her brothers. Their…
  5. This is her grandad. His…

Упражнение 3. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.

  1. This is Rose.
  2. She is eight.
  3. Rose's dad is Sam.
  4. Pam and Lolly are Rose's sisters.
  5. Rose has got a granny. 

Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.

  1. How old is Rose?
  2. Has she got a family?
  3. What is her dad's name?
  4. What are her brothers' names?
  5. What is her grandad's name?

Упражнение 5. Дай краткие ответы на вопросы.         

  1. Have you got a family? —
  2. Have you got a granny? —
  3. Have you got three brothers? —
  4. Have you got a mum? —
  5. Have you got five sisters? —

 

Тест по чтению для 3 класса. #2

Тема: holidays

At the party

It's a carnival time. We are at the party. We have got funny costumes. Kate is a star. Jack is a parrot. Tom is a clown. Jill is a cat. The music is nice. The children can dance. The children can play and sing. Are we happy? Yes, we are very happy.

Задания к тексту 2.

Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.

  • карнавал
  • вечеринка
  • костюмы
  • звезда
  • музыка  

Упражнение 2. Выбери и обведи номера предложений, которые соответствуют тексту.

  1. It's a carnival time.
  2. We have got funny costumes.
  3. The music is nice.
  4. The children can dance.
  5. The children can listen to the music.
  6. Yes, we are very happy.

Упражнение 3. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. We are at …
  2. Kate is…
  3. Jack is…
  4. The children can…

Упражнение 4. Ответь на вопросы в соответствии с текстом.

  1. Are they at the party?
  2. Have they got funny costumes?
  3. Is Tom a parrot?
  4. Are the children happy?

Упражнение 5. Закончи рассказ (4 предложения).

It's a carnival time. We are at the party.

Тест по чтению для 3 класса. #3

Тема: cafe, food

Прочитай текст и выполни задания к нему.

At the cafe

—           Hello!

—           Hi! Come in, please.

—           Thank you.

—           This is our menu. Have some soup.

—           No, thank you. I don't like soup.

—           Have some meat and potatoes, please.

—           Ok. Meat and potatoes.

—           And to drink?    

—           Have you got any juice?

—           We've got orange juice, apple juice, lemon juice and tomato juice.

—           Apple juice, piease.

Задания к тексту 3.

Упражнение 1. Подчеркни слова, которые есть в тексте.

Egg, cheese, juice, menu, soup, tomatoes, carrots, potatoes

Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. Come in, …
  2. This is our…
  3. I don't …
  4. Have you …?
  5. We've got orange juice, apple juice, …

Упражнение 3. Выбери правильный перевод предложения.

  1. Hello!
  2. a) Здравствуйте! b) Доброе утро!
  3. This is our menu.

а) Это меню.    b) Это наше меню.

  1. No, thank you.
  2. a) Нет, спасибо. b) Нет, не надо.
  3. We've got orange juice.
  4. a) У нас есть апельсины. b) У нас есть апельсиновый сок.
  5. Apple juice, please.
  6. a) Яблочный сок, пожалуйста. b) Яблочный сок.

Упражнение 4. Поставь предложения в правильном порядке.

  • Have some soup.
  • Hello!
  • Hi! Come in, please.
  • No, thank you. I don't like soup.
  • Meat and potatoes, please.

Упражнение 5. Напиши. Что ты любишь кушать? Что ты любишь пить? (используй 4 предложения)

Тест по чтению для 3 класса. #4

Тема: house and flat

Прочитай текст и выполни задания к нему.

This is Pam. She's got a house. It's big. She's got a sofa. It's red and blue. Pam has got two armchairs in her house. She's got a purple carpet. She's got a brown table and a brown bookcase. Her house is beautiful.

Задания к тексту 4.

Упражнение 1. Подбери к русским словам английские слова из текста.

  • диван
  • дом
  • ковер
  • книжный шкаф
  • стол

Упражнение 2. Дополни предложения в соответствии с текстом.

  1. Pam has got a big …
  2. Pam has got two armchairs…
  3. She's got a purple …
  4. She's got a brown …
  5. Her house is ...

Упражнение 3. Дай краткие ответы на вопросы.

  1. Is Pam's house big? —
  2. Has Pam got a sofa? —
  3. Has she got a chair? —
  4. Is Pam's house beautiful? —
  5. Has she got a bed? —

Упражнение 4. Ответь на вопросы.

  1. What has Pam got?  
  2. How many armchairs has she got? —
  3. What color is a carpet? —
  4. What color is a bookcase? —

Упражнение 5. Опиши свою комнату (используй 4 предложения).

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com

Грамматические задания по английскому языку в игровой форме для учащихся 2-3 классов

Грамматические задания в игровой форме для учащихся 2-4 классов.

1. Помоги Малышу вставить артикль a или an, и узнаешь его любимое лакомство.

1) ___ dog, ___ fish, ___ eye, ___ car, ___ tree, ___ duck, ___ lemon;

2) ___ airplane, ___ elephant, ___ book, ___ owl, ___ girl;

3) ___ pen, ___ doll, ___ pupil, ___ bird, ___ mouse, ___ bus;

4) ___ orange, ___ star, ___ man, ___ engineer, ___ chair, ___ aunt;

5) ___zebra, ___umbrella, ___ banana, ___ boy, ___ egg, ___ tree.

(sweet)

2. Тим позвонил Розе,расположите фразы телефонного разговора в правильном порядке.

q Yes, he has.

q Hi. It’s Jane here. Can I speak to Rose, please?

q OK. Bye then.

q Sure. Has he got your number?

q Yes, please – can you ask him to ring me?

q Thanks. Bye.

q No, I’m sorry – she isn’t in. Can I take a message?

3. Выбери вместе с Розой подходящее слово из второго столбика.

1) I can _______ in the river.

2) He has a black _____ .

3) This woman is my _____ .

4) Peter is ____ years old.

5) I have ____ in the morning.

6) There is a lot of ____ in winter.

7) ____ is food.

a) mother

b) breakfast

c) dog

d) ten

e) meat

f) swim

g) snow

4. Малыш учится считать. Потренируйся вместе с ним, продолжи ряд числительных.

1) two, three, four, five, __________

2) eleven, twelve, thirteen, fourteen, _________

3) sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, ________

4) first, second, third, fourth, __________

5) twenty three, twenty four, twenty five, twenty six, ____________

5. Лиза нашла старинный документ. Помоги ей расшифровать его. Каждая цифра в послании соответствует порядковому номеру буквы в алфавите.

8 5 12 12 15! 13 25 14 1 13 5 9 19 20 15 13. 9 1 13 1 16 9 18 1 20 5.

__________! _____ ________ ____ _______. __ ____ _ ____________.

7 15 20 15 20 8 5 13 1 26 5. 20 8 5 7 15 12 4 9 19 20 8 5 18 5.

____ ____ _____ ________. _____ ________ ____ ________.

6. Впиши вместе с Геной нужную форму глагола to be.

1) It _____ a snake.

2) I _____ a teacher.

3) We _____ from Russia.

4) My mother _____ twenty five.

5) Ann and Mary _____ students.

7. Помоги Дружку вспомнить множественное число существительных. Не забудь про исключения.

1) one cat – three ____________ 4) one bus – four ____________

2) one ball – two _____________ 5) one child – six ____________

3) one mouse – eight __________ 6) one man – seven ___________

8. Дружок захотел составить рассказ, но все предложения у него отделились друг от друга. Помоги ему собрать свой рассказ.

A. His name is Sam.

B. We like to play tennis in the park.

C. There is a big park near my house.

D. My name is Kate.

E. I can play tennis well.

F. I am six.

G. We live in Park Street.

H. I have got a pet – a dog.

1 ___, 2 ____, 3 ____, 4 _____, 5 _____, 6 _____, 7 _____, 8 _____.

You are great!

videouroki.net

Творческие задания по английскому языку 3 класс

Занимательный английский язык 3 класс

1. Разгадай кроссворд «Что Винни любит есть на завтрак».

1

1.Капуста

2.Хлеб

3.Чай

4.Мясо

5.Торт

6.Кофе.

7.Морковка.

8.Суп.

  1. Масло.

2. Соедини стрелкой английское предложение с его переводом на русский язык.

1.

3.Выбери нужное слово и заполни пропуски.

Образец: She has coffee for breakfast, (have/ has)

1.Tom____________in the park with his friends, (walk/walks)

2.I have ___________green apples, (much/many)

3.Kate a nice little girl, (is/are)

4.They_________jam for breakfast, (eat/eats)

5. __ you play in the park? (Do/Are)

6.You drink __________juice, (much/many)

7. ____ he a good teacher? (Is/Can)

4.Ответь на вопросы.

Yes, I am./No, I am not.

Yes, I do/ No, I don’t.

Yes, I can/ No I can’t.

Yes, I have/ No, I haven’t.

1..Are you a pupil? —

2.Do you live in the forest? —

3.Are you strong? —

4.Do you like cheese for breakfast? —

5.Are you ten? —

6.Can you ride a horse? — _

7.Have you many friends? —

5.Прочитай рассказ и поставь «+», если предложение верно, или «-», если предложение неверно.

Little Mary lives in town. The town is big and nice. Mary is seven. She goes to school. She is a good pupil. She can read well. She has many friends. They like to go to the park. The park is nice and green. Mary and her friends take a lot of food to thе park. They like to eat apples and cakes. They like to drink milk and orange juice.

1.Mary lives in a little town.

2.Mary is a pupil.

3.Mary can't read.

4.Mary goes to the park.

5.Mary and her friends like to drink milk for breakfast.

6.Mary and her friends don't like the park.

7.Mary and her friends like to eat cakes in the park.

6. Заполните таблицу, распределите слова по группам: a cat, a fox, a tiger, a dog, a monkey, a crocodile, a chicken, a bear, a rabbit, a pig

Дикие животные

7. Слова, соответствующие картинкам будут написаны по горизонтали, вертикали или диагонали. Найди их и обведи карандашом.

a

а

v

n

l

e

m

o

n

j

f

p

g

s

c

m

i

a

c

u

d

t

p

p

x

j

l

v

o

i

b

n

u

l

w

h

k

s

y

c

c

o

f

f

e

e

p

i

r

e

a

d

b

o

z

m

a

s

u

t

r

j

p

q

w

r

f

b

h

c

r

k

c

a

t

d

c

a

k

e

o

t

n

y

r

k

x

n

a

o

t

o

m

a

t

o

l

a

i

y

u

i

y

a

s

c

b

n

k

g

v

x

z

c

a

b

b

a

g

e

2

3

4

5

6

7

8

9

You can speak English well.

Ты умеешь говорить по-английски хорошо?

2.

Can you speak English well?

Мы пьешь кофе на завтрак?

3.

You have six big sweets.

У тебя есть шесть больших конфет?

4.

Have you six big sweets?

Ты пьешь кофе на завтрак.

5.

You drink coffee for breakfast.

Ты умеешь говорить по-английски хорошо.

6.

Do you drink coffee for breakfast?

У тебя есть шесть больших конфет.

Домашние животные

doc4web.ru

Тест по английскому языку для 3 класса

Тест по английскому языку для 3 класса

Задания

Выберите один правильный вариант ответа:

1.Найдите гласную букву английского алфавита:

a) M

b) V

c) U

D) P

2.Обведите в кружок слова, которое мы говорим, когда прощаемся:

a) goodbye

b) hello

c) good evening

d) thanks

3.Отгадайте загадку:

It has no legs

But just for fun

It is always on the run.

a) doll

b) son

c) ball

d) pig

4.Отметьте животное:

a) table

b) pen

c) wolf

d) book

5.Что изображено на картинке:

a) pencil

b) copy-book

c) pen

d) ball

6.Что держит в руках лисичка?

a) meat

b)fish

c) sweet

d)carrot

7.Подберите антоним к слову ВЕСЁЛЫЙ:

a) sad

b)happy

c)funny

d)green

8.Какими местоимениями можно заменить выделенные слова:

My friend and I like to play hide-and-sick

a) he

b)it

c)we

d)they

9.Отметьте слово, которое обозначает овощ :

a) apple

b)carrot

c) milk

d)orange

10.Отметьте правильный вариант перевода:

Его зовут Бэн.

a) My name is Ben.

b) His name is Bill.

c) His name is Ben.

d) He is nine.

11.Прочитайте текст:

Bim is a nice puppy. He has a mother and a father. They live in a beautiful house near the wood. Bim has a friend. It is a kitten. His name is Timmy. They like to play with a ball. They are funny.

Закончите предложения в соответствии с текстом:

a) ...........jump and run.

b)...........play with a ball.

c)...........in the wood.

d)..........and a brother.

12. Отметьте существительное в единственном числе:

a) beds

b)foxes

c)lamps

d)dog

13. Отметьте правильный глагол:

She ____a good pupil.

a) is

b) are

c) be

d) am

14. Укажите осенний месяц:

a) june

b) september

c) april

d) february

15.Выберите правильное слово:

I _____a cat.

a) have

b) is

c) pink

d) are

 

 

Бланк ответов

Имя:__________________________________

Фамилия______________________________

Класс_________________________________

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключ к ответам

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

c

a

c

c

c

b

a

c

b

c

b

d

a

b

a

 

Критерии оценивания учеников 3 класса за тест по английскому языку

Оценка 5: 14-15 баллов

Оценка 4: 10-13 баллов

Оценка 3: 6-9 баллов

Оценка 2: 0-5 баллов

 

 

xn--j1ahfl.xn--p1ai

Задания для олимпиады по английскому языку (3 класс)

Задания для олимпиады по английскому языку 3 класс.

1.Представь, что ты в парке зимой. Во что ты там можешь поиграть? Выбери подходящие варианты.

А. I can ski.Б. I can swim.В. I can play tennis.

2. Заполни пропуски в предложениях правильными формами глагола «to be».

А. am Б. isВ. Are

1. His name … Spot.

2. They… black and white.

3. I… a pupil.

3. Напиши прописью:

7 - seven cats 9 -

5 - 2 -

4. Выбери правильный вариант:

…toys have you got?

a) How many b) How old c) How

5. Собери съедобные слова, разбитые на две части и запиши их:

Bre fee su lk

Ju wich but ese

Cof ad che ter

Sand ice mi gar

6. Добавь по одному слову в строчку:

a) an apple, a banana, an orange,…                          

b) a bag, a book, a rubber,…

c) a sheep, a cow, a rabbit,...          

d) grey, yellow, blue,…             

7 . Выбери правильный вариант:

I haven’t got … brother.

a) a b) the c) -

8. Прочтите текст. Закончите предложения.

MY FRIEND MASHA AND HER FAMILY.

My name is Olga. I have got friends from Africa, Great Britain and America. But I love my friend from Russia. Her name is Masha. She has got a family. She has a mother, a father, a sister and two brothers.

Her mother is a doctor. Her name is Lisa. She is 32. She is from Russia. She loves her family.

Her father is an engineer. His name is Oleg. He is not from Russia, he is from Great Britain .

Masha and I are pupils. We are 8. We are from Russia. We are friends. We like to play with her cat and her dog. We don’t play with her brothers, her brothers play computer games. They are Misha and Sasha , they are 10. They want to be engineers. Masha loves her mother and she wants to be a doctor. I want to be a doctor, too. My father, my mother, my grandmother and my aunt are doctors.

How I love my friend Masha!

1. Olga and Masha are … .

  1. friends.

  2. sisters.

  3. friends from Great Britain.

2.…. is from Great Britain.

  1. Lisa

  2. Oleg

  3. Masha

3.Olga and Masha want to be … .

  1. doctors

  2. pupils

  3. engineers

4…. has got an aunt. Her aunt is a doctor.

  1. Lisa

  2. Masha

  3. Olga

5. Her brothers like to play ….

  1. with a cat and a dog

  2. computer games

  3. with her dolls.

infourok.ru

Контрольная работа по английскому для 3 класса

Следующая контрольная работа по английскому языку для 3-го класса нацелена на проверку знаний по следующим темам.

Грамматика:

Лексика по темам:

  • члены семьи,
  • праздники,
  • вопросительные слова.

Контрольная работа для 3 класса.

Упражнение 1. Замени русские слова английскими.

I’ve got  ________ (брат). It’s his ___________           (день рождения). He is ___________ (двенадцать) today. He likes his (подарки). Он __________ (счастлив).

Упражнение 2. Замени единственное число множественным.

  1. Sally has got an apple.
  2. Alex has got a green ball.
  3. Greg and Lucas have got a book, a pencil and a ruler.
  4. Sandy and Meredith have got a bike and a car.

 

Упражнение 3. Поставь артикли a, the или (—).

  1. We have got ____cake and ____ pie, _____ apples and _____ oranges on ____ table.
  2. I like to drink ____juice, ____milk and ____mineral water.
  3. He’s got ____ birthday party today, ____party is very funny.

Упражнение 4. Измени предложения.

Образец: Olga has got a flower. It’s her flower.

  1. Misha has got a brother.
  2. We have got a car.
  3. My grandma has got a bag.
  4. His grandpa has got a bike.

Упражнение 5. Вставьте and, or или but.

  1. Molly has got a cat ______ a dog.
  2. Molly has got a friend, ______she hasn’t got a brother.
  3. Is Molly’s bag under the desk______on the chair?
  4. Is this a bike ______a car?

Упражнение 6. Составьте предложения

  1. Are, in, the, my, pencils, bag.
  2. Swimming, we, are, the, lake, in.
  3. The, are, at, school, pupils.
  4. In, the, the, children, are, park.
  5. Son, is, his, with, ball, the, playing.

Упражнение 7.  Подчеркни правильный вариант.

  1. What / how is his name?
  2. Where / why is she?
  3. Where / who is sad?
  4. Why / who are you happy?
  5. When / what is the party?

Упражнение 8. Fill in the gaps. Use the words from the box.

am, is, are, have, has    

Hi! My name (1) ______ Nick. I (2) _____ eight. I (3) _____ got a dad, a mum, a sister and a brother. My mother (4) ____ a teacher. She (5) _____ got many pupils. They (6) _______my friends. My father (7) ______a driver. Не (8) ______ got a new car. My brother (9) _____ not a pupil. He (10) ______ four. He (11) _______ got many toys.

My sister (12) ______not a pupil, either. She (13) _____ a student. She (14) _____ got many books. We (15) ______ got a pet. It (16) _____ a kitten. His name (17) ___ Barsik. Barsik (18) _____ funny and clever. The kitten (19) ______ got a mouse. The mouse (20) _____ grey.

Ответы к контрольной работе.

Ex.1.

A brother / birthday / twelve / presents / is happy

Ex.2.

  1. an apple -> apples
  2. a green ball -> green balls
  3. a book, a pencil and a ruler -> books, pencils and rullers
  4. a bike and a car -> bikes and cars

Ex.3.

  1. a / a / -/ -/ the
  2. — / — / —
  3. a / the

Ex.4.

  1. It’s his brother.
  2. It’s our car.
  3. It’s her bag.
  4. It’s his bike.

Ex.5.

1 and, 2 but, 3 or, 4 or  

Ex.6.

  1. My pencils are in the bag.
  2. We are swimming in the lake
  3. The pupils are at school.
  4. The children are in the park.
  5. His son is playing with the ball.

Ex.7.

1 what, 2 where, 3 who, 4 why, 5 when

Ex.8.

1 is, 2 am, 3 have, 4 is, 5 has, 6 are, 7 is, 8 has, 9 is, 10 is, 11 has, 12 is, 13 is, 14 has, 15 have, 16 is, 17 is, 18 is, 19 has, 20 is

Надеюсь, Вам понравилась эта контрольная работа для 3 класса. Если упражнений слишком много – сократите контрольную работу по своему усмотрению.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com